
ALGEMENE VOORWAARDEN
Art. 01 Definities
Zwemschool Zernike: is een onderneming die valt onder VetKoel Groningen BV, gevestigd aan HW Mesdagstraat 74, 9718 HN Groningen.
Klant: eenieder die met Zwemschool Zernike een overeenkomst is aangegaan inzake de deelname van hemzelf of derden aan door Zwemschool Zernike gegeven lessen en of cursussen.
Deelnemer: eenieder die deelneemt aan een door Zwemschool Zernike gegeven les of cursus.
Instructeur: degene die de cursussen of lessen daadwerkelijk verzorgt.
Art 02. Deelname aan de lessen
Om deel te kunnen nemen aan de zwemcursus A dient de leerling minimaal 4,5 jaar te zijn bij aanvang van de cursus.
Om deel te kunnen nemen aan de zwemcursus B dient de leerling in het bezit te zijn van een A-diploma. Bij niet direct plaats zullen de kinderen op een wachtlijst worden geplaatst.
Kinderen starten op een vaste dag met een vaste lesgever. Het kan zijn dat de lestijd of lesdag wijzigt tussendoor.
Art. 03 Veiligheid
Zwemschool Zernike betracht de grootst mogelijke zorg voor de veiligheid van de deelnemers aan haar lessen. In het belang van de veiligheid dienen de deelnemers de instructies van de instructeurs op te volgen en zich te houden aan de afspraken die zijn gemaakt met Zwemschool Zernike.
Deze afspraken worden voorafgaand aan de zwemlessen in een informatiebrief verstrekt.
De deelnemers dienen eventuele lichamelijke beperkingen cq gezondheidsrisico’s bij de inschrijving en bij aanvang van de betreffende les aan de instructeur door te geven.
Art. 04 Diplomazwemmen
De instructeur is de enige die beslist of een kind kan afzwemmen. Criteria zijn onder meer de techniek, netheid van de slagen, uithoudingsvermogen en kracht.
Art. 05 Niet gevolgde lessen
Lessen die vanwege incidentele ziekte of afwezigheid om andere redenen worden gemist, worden niet verrekend noch vergoed.
Art. 06 Incasso bij betaling per les
Betaling per les gaat altijd via automatische incasso. Deze incasso vindt voorafgaand aan de maand plaats en wordt berekend op basis van het aantal lessen die die maand worden gegeven.
Zwemschool Zernike heeft het recht de prijs aan te passen. De klant krijgt tenminste 1 maand van tevoren bericht over een prijsaanpassing.
Art. 07 Incasso bij betaling per maand
Betaling per maand gaat altijd via automatische incasso. Deze incasso vindt voorafgaand aan de periode plaats. In juli en augustus wordt er niet geïncasseerd.
Zwemschool Zernike heeft het recht de prijs aan te passen. De klant krijgt tenminste 1 maand van tevoren bericht over een prijsaanpassing.
Art. 08 Betalingsvoorwaarden
Betaling van het verschuldigde bij betaling per maand geschiedt middels een automatische incasso ongeveer rond de 25e voorafgaand aan de maand.
Voorafgaand aan de lessen ontvangt de klant hiervoor een mail met de betalingsmogelijkheden. Indien u heeft gekozen voor pakket AB, dan dient de betaling voor aanvang van de zwemlessen per factuur te zijn voldaan. De klant is niet bevoegd op het verschuldigde enig bedrag in mindering te brengen wegens een door de klant gepretendeerde tegenvordering. Voorts is het de klant niet toegestaan enige voor hem uit de overeenkomst met Zwemschool Zernike voortvloeiende verplichtingen op te schorten.
Art. 09 Niet tijdige betaling
Bij niet tijdige betaling van het verschuldigde neemt Zwemschool Zernike de volgende stappen:
1. Verzenden van een eerste herinneringsfactuur
2. Verzenden van een tweede herinneringsfactuur, lessen worden tijdelijk beëindigd en er wordt €5,00 aan administratiekosten in rekening gebracht
3. Verzenden van een ingebrekestelling en inschakeling van een incassobureau. De klant is gehouden de kosten die we voor de inschakeling van een incassobureau moet maken, aan de zwemschool te vergoeden. Deze kosten bedragen 15% van het verschuldigde bedrag met een minimum van €40,00
Bij niet tijdige betaling van de verschuldigde bedragen wordt de deelnemer de toegang tot de zwemlessen ontzegd tot de achterstand is voldaan. Eventuele lessen die dan extra nodig zijn voor het behalen van het diploma worden in rekening gebracht.
Art. 10 Annuleringsvoorwaarden
Binnen 24 uur na aanmelding is het mogelijk gratis om te annuleren. U ontvangt uw inschrijfgeld terug. Hierna gelden altijd de volgende annuleringsvoorwaarden.
> Betaling per maand:
* opzeggen uiterlijk 1 maand vooraf per de 1e van de maand
> Garantiepakket AB
* Geen lesgeld retour
Art. 11 Aansprakelijkheid
1. Zwemschool Zernike is niet aansprakelijk voor door de klant of deelnemer geleden schade, tenzij deze schade het direct en onmiddellijke gevolg is van opzet of grove schuld van de instructeurs verbonden aan Zwemschool Zernike.
2. Voor zover Zwemschool Zernike ingevolge van dit artikel aansprakelijk is, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het door haar verzekeraar maximaal uit te keren schadebedrag.
3. Zwemschool Zernike is nimmer aansprakelijk voor kosten of schade, die mochten ontstaan als direct of indirect gevolg van:
a. overmacht zoals in artikel 11 van deze voorwaarden omschreven;
b. daden en nalaten van de klant of de deelnemer, dan wel van personen wier handelen aan de klant of deelnemer kan worden toegerekend;
c. enige of andere van buitenaf komende oorzaak.
Art.12 Overmacht
Zwemschool Zernike kan in geval van overmacht de overeenkomst annuleren, dan wel haar verplichtingen opschorten, dan wel de overeenkomst wijzigen tot het tijdstip waarop de overmachtssituatie ophoudt te bestaan, zonder dat de klant enigerlei recht op schadevergoeding van welke aard ook of hoegenaamd kan doen gelden. Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan alle feiten en omstandigheden die buiten de invloedssfeer van Zwemschool Zernike liggen.
Zwemschool Zernike kan in geval van overmacht de lessen laten plaatsvinden op een ander adres in een ander zwembad dan waar oorspronkelijk voor gekozen is, mits dit binnen een redelijke afstand van de huidige lokatie ligt.
Art. 13 Inschrijfgeld
Via Ideal betaalt u eenmalig inschrijfgeld. Zodra het inschrijfgeld is ontvangen, staat uw kind ingeschreven bij Zwemschool Zernike. U ontvangt per mail een bevestiging. Inschrijfgeld wordt niet geretourneerd indien u besluit geen diensten van ons af te nemen.
Art. 14 Privacybescherming
Alle persoonsgegevens of vertrouwelijke informatie worden met respect voor uw privacy behandeld conform de WBP. Beschikbare gegevens zullen niet aan derden worden verstrekt.
Art. 15 Geschilbescherming
Alle geschillen tussen Zwemschool Zernike, de klant en of de deelnemer worden in eerste aanleg berecht door de bevoegde rechter van de Rechtbank Groningen, tenzij een andere rechter is aangewezen.
Art. 16 Garantiebepaling
1. Zwemschool Zernike geeft de garantie dat het kind op een veilig- en kwalitatief goed nivo zwemles krijgt onder begeleiding van minimaal een gediplomeerde lesgever. Zwemschool Zernike hanteert de gedragscode Zwembadbranche en alle lesgevers in dienst bij Zernike zijn in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag(VOG).
2. Er kan geen garantie gegeven worden over hoe lang het kind erover doet om een zwemdiploma te krijgen. Dit is per kind afhankelijk van de motorische-, cognitieve- en sociaal emotionele ontwikkeling van het kind. We geven wel een gemiddeld aantal lessen aan die kinderen nodig hebben om het diploma te behalen.
Art. 17 Garantiepakket AB
Je kunt kiezen voor een garantiepakket AB. Hoe lang een kind er over doet is afhankelijk van het kind zelf maar 80% van de kinderen heeft gemiddeld 40 lessen nodig voor A en 10 lessen voor B.
> Pakket AB
Het garantiepakket AB is maximaal 60 lessen geldig. Normaal gesproken heeft een kind 50 lesweken (5 periodes) nodig om het A-diploma te halen en 10 lesweken (1 periode) voor het B-diploma.
Wanneer er na deze 60 lesweken nog lessen nodig zijn om het diploma te halen, dan wordt deze opnieuw in rekening gebracht.
Art. 18 Voorwaarden pakket
1. Kinderen met fysieke of psychische factoren die het leren zwemmen kunnen belemmeren hebben kunnen geen pakket AB afnemen.
2. Kinderen die les hebben op het Speciaal Onderwijs hebben kunnen geen pakket AB afnemen.
3. Je kind moet op de dag van de eerste zwemles 4,5 jaar of ouder zijn. Hier worden geen uitzonderingen in gemaakt, ook al gaat het om enkele dagen. Indien een kind jonger is dan 4,5 jaar bij de start dan kunt u geen pakket AB of ABC afnemen
4. Gemiste lessen
Lessen die wij geven worden meegenomen in het totaal aantal lessen. Indien uw kind een les mist nemen we deze mee in het totaal. Lessen die bij ons niet worden gegeven om welke reden dan ook nemen we uiteraard niet mee.
Uitzondering: is uw kind langdurig afwezig vanwege medische redenen dan maken wij een uitzondering
Art. 19 Tussentijds beeindigen van de lessen door ouder (tussen diploma’s)
Indien van tevoren een AB pakket is afgenomen en u wilt ervoor kiezen om toch geen B en/of C te gaan doen, dan vindt er geen restitutie van lesgeld plaats.
Art. 20 Afmelden van zwemlessen
Lessen die niet kunnen worden gevolgd dienen van tevoren te worden afgemeld in de zwemscore.
Art 21 Klachtenafhandeling
Indienen van klachten
De klachtenverantwoordelijke is eigenaar Monique Bruin
> Klachten worden bij voorkeur schriftelijk ingediend via de email monique@zwemschoolvetcool.nl. U kunt ook een klachtenformulier indienen via zwemscore.
> Bij het indienen van de klacht graag de NAW-gegevens, de datum van indiening en een omschrijving van de klacht vermelden.
> Wanneer telefonisch klachten worden aangenomen of tijdens een persoonlijk gesprek, zal de klacht schriftelijk bevestigd moeten worden om te controleren of de klacht goed begrepen is en of de klacht goed verwoord is, omdat (extra) misverstanden een oplossing in de weg kunnen zitten.
> De klachtenverantwoordelijke bevestigt de klager schriftelijk dat de klacht in behandeling is genomen en dat hij binnen een week na indiening van de klacht schriftelijk een reactie ontvangt. (Blijkt deze termijn niet haalbaar, dan wordt de klager hierover tijdig (in elk geval ruim voor het verstrijken van deze periode) schriftelijk bericht met vermelding van de reden van de vertraging en de termijn waarbinnen wel zal worden gereageerd.)
Afhandeling van klachten
De klachtenverantwoordelijke:
Bekijkt de klacht en verzamelt eventuele relevante informatie.
Wint eventueel nadere informatie in bij de klager.
Bespreekt de klacht met een of meerdere bestuursleden (van het dagelijks bestuur).
Neemt een standpunt in.
Informeert de klager schriftelijk en gemotiveerd over dit standpunt.
Legt het standpunt vast in het klachtendossier.
Onderneemt actie, indien nodig, naar aanleiding van het gekozen standpunt.
> Wanneer de klacht niet naar uw tevredenheid opgelost kan worden, kunt u uw klacht indienen bij de zwembond NRZ via Centrum Veilige Sport Nederland, onderdeel van het NOC*NSF (www.centrumveiligesport.nl). Een casemanager zal in eerste instantie als vraagbaak dienen. Indien wenselijk kan verdere ondersteuning worden geboden door een vertrouwenspersoon.
Klachtendossier
Hierin liggen alle gegevens van een klacht vast:
De NAW-gegevens van degene die een klacht heeft.
De datum waarop de klacht is ingediend.
Een omschrijving van de klacht.
De datum van binnenkomst en de wijze van afhandeling van de klacht.
De eventueel gevoerde correspondentie met betrekking tot de klacht.
De status van de klacht (in behandeling/afgehandeld).
Klachtenbeheer
Het klachtdossier wordt gedurende een periode van 5 jaar bewaard nadat de klacht is afgehandeld.
De klacht(en) word(t)(en) centraal geregistreerd om ervoor te zorgen dat vergelijkbare klachten, vergelijkbare oplossingen krijgen. Deze registratie wordt gebruikt om zo nodig preventieve maatregelen te nemen.
